1.5.15

20 faktaa bloggaajasta


1.     Syntymäpäivänäni Yhdysvalloissa vietetään itsenäisyyspäivää. On helppo olla jenkkifani.



2.     Olin 3-vuotias, kun sujuvan puhumisen sijasta aloin änkyttämään. Änkytän edelleen enkä osaisi kuvitella itseäni sujuvana puhujana. Änkytys on osa minua. Deal with it.

3.     Yritin vetää ensimmäisen nukkeni vessanpöntöstä alas. Se on ehkä ollut ensimmäinen merkki siitä, etten hankia lapsia.

4.     Harrastin vuoden balettia. Tanssin aina kieli keskellä suuta.

5.     Harrastin myös kilpauintia. En kuitenkaan tykännyt kilpailla. Tykkään silti uida. Järvet on siihen parhaita.

6.     Olen ollut telkkarissa Hugo-ohjelmassa. Voitin Hugo-repun, joka oli täynnä karkkia. Ohjelmassa päälläni oli farkkulappikset. Cool.

7.     Ensimmäinen optikko sanoi minulla olevan hyvä näkö, toinen optikko määräsi lasit kokoaikaiseen käyttöön. Nykyään käytän laseja omantunnon mukaan, taittovikaa on vain vähän.

8.     Minulla on skolioosi ja sen takia käytin yläasteikäisenä hoitoliiviä, korsettia. Elämä tuntui tuolloin olevan aivan kamalaa ja epäreilua.



9.     Kotikaupungissa mulla oli maailman paras hammashoitaja, jonka ansiosta sain vielä 15-vuotiaana kiinteät raudat. Ennen oikomishoitoja minulta otettiin yksi hammas pois. Minulla on tuon ansiosta ollut kaikki mahdolliset oikomishoidot, joita oli tarjolla. Silti haluaisin vielä oikoa etuhampaani.

10. Muutin ensimmäistä kertaa pois kotoa ollessani 16-vuotias. Muutin takaisin puolen vuoden päästä ja nukuin olohuoneessa ennen kuin sain vanhan makuuhuoneeni takaisin. Muutimme mieheni kanssa saman katon alle ollessani 19-vuotias.

11. Tein nuorempana todella hyviä löytöjä kirppiksiltä. Nykyään olen niin nirso, etten juurikaan löydä mitään kivaa. Vaatteiden suhteen olen liian perillä, mikä on oma malli, väri ja koko. Enää en osta mitään, vain siksi, että vaate on kiva. Kotijuttuja on kiva etsiä kirppiksiltä.

12. Pääsin kynsien pureskelusta eroon hankkimalla geelikynnet. Mitkään pahanmakuiset kynsilakat ei estäneet minua repimästä kynsinauhoja hampailla. Kun on siistit, lakatut kynnet, ei niitä kehtaa järsiä.



13. Minulla on kolme tatuointia, joista kaksi on veljeni tekemiä. Ensimmäiseen tatuointiin sain rahat tädiltäni, kun täytin 18. Tarrasin selkääni perhosen ja se sattui ihan pirusti. Skolioosin takia symmetrinen perhonen lentää nykyään vinoon. Olipa fiksu paikka tatuoinnille... Veljeni on tehnyt minulle nuottiavaimen ja kissan tassun.

14. Olen aina ollut kissaihminen, mutta voisin ottaa koiran. Mäyräkoiran nimeksi tulisi Mauri ja corgille tulisi nimi Korkki tai Karkki, riippuen sukupuolesta. Mauri olisi Mauri, vaikka olisikin tyttö.

15. Olen haastanut entisen työnantajani oikeuteen laittoman irtisanomisen takia. Sain korvauksia.

16. Minulla on kuulemma pienet korvat. Kuulen silti ihan hyvin :)

17. Minulla on kaksi tutkintotodistusta, mutta en koe, että ne ovat auttaneet minua työelämässäni. Opiskelu on silti ollut kivaa ja ehkä joskus vielä opiskelen... jotain. En tiedä mitä haluan isona tehdä.

18. Kiroilen liikaa ja häpeän sitä. Täytyisi oppia anopin tavoin kiroilla hölynpölysanoilla. Sianleuka.

19. Olen ollut naimisissa yli kahdeksan vuotta ja mieheni onkin paras ystäväni. Olemme ihan pöllöjä keskenämme, meillä on tyhmät jutut. Tutustuimme, kun internet-yhteys oli vielä harvinaisuus ja netissä olo tarkoitti, ettei lankapuhelin toiminut samaan aikaan. Minulla ei edes ollut kännykkää silloin.

20. Olen aina pitänyt kirjoittamisesta. Yläasteikäisenä kirjoitin aivan liikaa. Yhden tarinnoin lähetin jopa kustannusyhtiöön. Ne lähetti tekstin takaisin. Se ei lannistanut minua, mutta blogin suhteen olen ollut liian kärsimätön. Ehkä nyt opin olemaan kärsivällinen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olisi mukava, jos jättäisit kommentin :)